Hvor finner du oss?

RS Sjøredningsskolen AS er svært sentralt plassert i Østlandsområdet, med gode kommunikasjonsruter til inn- og utland. Du kan enkelt komme hit med både bil, buss, tog, fly og båt.

RS Sjøredningsskolen holder til på to steder i Horten. Sjekk din kursbekreftelse (e-post) for å se hvor du skal møte opp, klikk under for veibeskrivelse:

E-post: Vis e-post

Kjøre egen bil

Hvis du kommer fra Horten sentrum eller Bastøferga er det første avkjørsel til venstre etter Hortenstunnelen. Kommer du fra Tønsberg eller E18 er det første avkjørsel til høyre etter rundkjøringen på Borre mot Horten sentrum (før Hortenstunnelen).

Gratis parkering rett på utsiden av begge kurslokalene. Egne plasser for el-bil.

Med buss

Buss 01/02 fra Holmestrand/Horten i retning Tønsberg, eller buss 01/02 fra Tønsberg i retning Horten/Holmestrand stopper på holdeplass Langgrunn. Følg skilting videre mot Langgrunn.

Bussruter for Vestfold finner du her.

Med tog

Nord- og sørgående tog på Vestfoldbanen stopper ved Skoppum stasjon. Togruter finnes her.
Buss 70 går fra Skoppum til Horten sentrum og stopper på holdeplass Langgrunn. Følg skilting videre mot Langgrunn.

Alternativt taxi fra stasjonen (ca 5 minutter). Kontakt Horten Taxi på telefon 33 08 38 00.

Med fly

Nærmeste flyplass er Sandefjord Lufthavn Torp, som er ca 25 minutter unna med tog. Kommer man fra østsiden av Oslofjorden kan man kjøre bil eller ta tog til Moss fergekai og ferge (ca 30 minutter) til Horten. Fra fergeleiet kan man ta buss 01 til Langgrunn, eller ta en taxi (ca 2 minutter).

Det er også svært gode forbindelser til Oslo Lufthavn Gardermoen, som er ca 1,5 time unna med regiontog. Det er også mulig å ta Flytoget til Drammen og lokaltog videre til Skoppum.